For omtrent en uke siden, spurte vi våre Facebook-følgere om de hadde et spørsmål i forbindelse med våre produkter eller reparasjoner.
En av de brukerne spurte: Hvordan funker garantien hvis man får noe reparert hos dere, og vi synes at dette var det mest interessante spørsmålet! Her kommer svaret 🙂
6-måneders garanti og 2-års reklamasjonsrett
Dersom du reparerte noe hos oss, så har du:
– 6-måneders garanti både på reparasjon og reservedel
– 2-års reklamasjonsrett
Men hva betyr det i praksis?
Dersom du har fått noe reparert hos oss, får du en 6-måneders garanti på reservedelen og selve reparasjonen. La oss forestille oss at vi fikset skjermen på din iPhone 5 for mindre enn en måned siden. Dersom noe er i veien med skjermen nå, fikser vi det. Unntak er noen enkelte tilfeller, f.eks. når mobilen er fysisk skadet. Dersom du har mistet din iPhone i bakken og skjermen ble knust, vil vi ikke bytte den gratis, fordi garantien ikke dekker det. Men som regel kunne vi tilby en reparasjon, samt en ny skjerm til en lavere pris. Dette ordner du ved å ta kontakt med vår kundeservice.
2-års reklamasjonsrett betyr at det er mulig å få en ny reparasjon i løpet av 2 år, dersom noe er i veien, og du kan bevise at feilen har med reservedelen eller reparasjonen å gjøre. Dette er en god mulighet siden vi aksepterer alle fornuftige reklamasjoner.
OBS! Dette gjelder ikke vannskadereparasjoner!
Ikke alle telefoner med vannskader kan repareres. Ikke-utskiftbare deler av telefonen kan f.eks. ha tatt skade av vannet. Da kan det hende at mobilen ikke vil fungere optimalt igjen, eller at den slutter å fungere etter at det har gått en stund. Derfor gir MyTrendyPhone ikke garanti for vannskadereparasjoner.
Hvis vi skifter ut en reservedel i forbindelse med en vannskade, har du kun garanti for den utskiftede reservedelen. (Ikke for selve reparasjonen).
Vi håper at dette var nyttig, og husk å #AskMTP 😉
Bruk gjerne kommentarfeltet eller sosiale nettverk dersom du har spørmål 🙂